Doświadczony wykładowca z Uniwersytetu Warszawskiego odpowie podczas webinaru na następujące pytania:
– czym jest platforma IBUK Libra?
– jak poruszać się po nowej odsłonie IBUKA Libry?
– na jakie funkcje warto zwrócić uwagę prowadząc dydaktykę akademicką?

– w jaki sposób zachęcać studentów do korzystania z literatury w e-czytelni?

Czym jest IBUK Libra?

Najlepsza czytelnia online w Polsce pod względem zasobów naukowych, która od 2008 roku dostarcza do ponad 700 bibliotek, w tym 67% bibliotek akademickich, tysiące publikacji, za które użytkownik nie ponosi żadnych opłat. Czytelnia dostępna jest pod adresem libra.ibuk.pl 24/7 na urządzeniach takich jak: komputer, laptop, tablet czy smartfon. Wystarczy przeglądarka internetowa i łącze min. 512 kb/s. Użytkownik uzyskuje dostęp do książek online przez dodanie do swojego konta kodu PIN lub logując się do konta bibliotecznego za pomocą loginu.

27 kwietnia 2021 roku Wydawnictwo Naukowe PWN SA wprowadziło szeroko zakrojone zmiany w serwisie – IBUK Libra. Zmienił się layout, a przez to sposób korzystania z podstawowych funkcji platformy.

Wydarzenie skierowane jest przede wszystkim do wykładowców (doktorantów, adiunktów czy samodzielnych pracowników naukowych), osób prowadzących zajęcia na uczelniach, które chcą aktywnie korzystać z zasobów e-literatury w serwisie IBUK Libra poprzez dostęp biblioteczny.

Zapewne spotykają się Państwo z sytuacjami, kiedy to studenci narzekają na brak dostępnej literatury przedmiotu w bibliotece. W IBUKU Librze studenci mogą za darmo korzystać ze zbiorów wykupionych przez  uczelnię i cieszyć się dostępem do e-podręczników, monografii naukowych czy ponad 1,7 tys. czasopism 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Wreszcie mogą Państwo zgłaszać zakup niezbędnej literatury poprzez biblioteki, zwiększając tym samym dostępny e-zasób.

  • Powitanie uczestników
  • Czym jest IBUK Libra?
  • Zmiany w platformie
  • Jak wykorzystywać platformę w dydaktyce?
  • Q&A
  • Zakończenie

Powiadomienie zostanie wysłane do zarejestrowanych osób na dzień przed webinarem oraz 30 min. przed rozpoczęciem.

W przypadku braku linku, prosimy sprawdzić katalog spam w skrzynce e-mail.

 

Mariusz Luterek doktor nauk humanistycznych, informatolog ze specjalizacją elektroniczna administracja, adiunkt w Katedrze Informatologii  (Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego). Od 2008 – ekspert zewnętrzny FRSE, od 2017 – European Association for International Education (EAIE) a od 2020 – Grupy PWN.

W latach 2004-2013 współpracował z Fundacją Rektorów Polskich i Instytutem wiedzy.  Realizował projekty na zlecenie IBE (2013), Agrotec (2013-2015), PCG Polska (2015-2016). Autor ponad 30 publikacji naukowych, kierownik 2 grantów, uczestnik wielu projektów badawczych. Członek International Society for Knowledge Organization (ISKO) oraz International Federation for Information Processing Working Group 8.5 (Information Systems in Public Administration).

Autor programu studiów II stopnia Architektura przestrzeni informacyjnych, realizowanego na wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie prowadzi m.in. takie zajęcia jak Źródła informacji w nauce,  Projektowanie interakcji, czy Architektura informacji inteligentnego miasta. Jego zainteresowania badawcze obejmują takie problemy jak: e-government, systemy informacyjne, społeczeństwo wiedzy, szkolnictwo wyższe.

Koordynator webinaru

Agnieszka Wiechecka

agnieszka.wiechecka@pwn.pl

W razie pytań proszę o kontakt drogą e-mail.

Formularz rejestracyjny został już zamknięty. Dziękujemy za zgłoszenia.

Korespondencję przypominającą otrzymają Państwo w przeddzień wydarzenia oraz na 30 minut przed z linkiem.